A szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Csáky Attila e.v.
A szolgáltató székhelye: 2600 Vác, Ibolya u. 6.
Bolt és bemutatóterem: 2600 Vác, Csányi Lászó krt. 66 (Kötő utcai butiksor).
A szolgáltató e-mail címe: csakyati78@gmail.com
Adószáma: 66512615133
Telefonszáma: 06205651902
Honlap: https//www.pelenkaland.hu
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Médiacenter Hungary Kft.
Székhelye: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6.
Postacíme: 6001 Kecskemét, P f. 588.
Telefonszám: +36 76 506 618
E-mail : mediacenter@mediacenter.hu
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint azok értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, a 151/2003 kormány rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint a 19/2014 NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, melyet hatályba lépése előtt köteles közzétenni a weboldalon.
A Pelenkaland.hu üzemeltetője jelen üzletszabályzat és általános szerződési feltételek elkészítésekor – a vonatkozó törvények betartása mellett – szem előtt tartotta a fogyasztók gyors, pontos és rugalmas kiszolgálását, valamint ennek figyelembe vételével végzi az esetleges módosításokat is. Kérjük vásárlás előtt figyelmesen olvassa el jelen szabályzatot, és csak abban az esetben adja le rendelését, amennyiben a szerződés feltételeivel teljes mértékben egyet ért.
A vásárlás folyamata a következő lépésekből áll
A termék(ek) kiválasztása
A vásárlók a weboldalon árusított és készleten lévő termék(ek)re adhatják le rendelésüket. A termék kiválasztását követően a vásárló kétféleképpen dönthet. Ha vásárlás előtt a termék részletes leírását szeretné elolvasni, akkor nyomja meg a „Részletek” gombot, ekkor elolvashatja a termék leírását. Ha a vásárlás mellett dönt, akkor „Kosárba rakom” gomb megnyomásával teheti ezt meg. Ekkor a kiválasztott termék a szükséges darabszám megadása után a kosárba kerül, melyet rendelés véglegesítése előtt szabadon módosíthat. Dönthet úgy is, hogy a termék kiválasztása után egyből a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezze azt, ebben az esetben egyszerre csak egy terméket lehet kiválasztani. A virtuális kosarat rendelés közben megtekintheti, módosíthatja. A kosár megtekintése során lehetősége van növelni/csökkenteni/törölni a megvásárolni kívánt darabszámot az adott termék(ek)ből. Amennyiben még a kosárban lévő termék(ek)en kívül mást is szeretne vásárolni, úgy nyomja meg „Vásárlás folytatása” gombot, ha pedig fizetni szeretne válassza „Tovább a pénztárhoz” gombot.
A rendelés elküldése
Amennyiben a megvásárolni kívánt termékeket a kosárba helyezte akkor a főoldalon a „Pénztár” gomb, a kosár tartalmának megtekintése közben a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával folytathatja a vásárlás folyamatát. Termék vásárlása regisztrációt követően, vagy akár regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben regisztrált felhasználóként szeretne vásárolni belépéskor kérjük adja meg az e-mail címét és a jelszavát, így nem kell újra regisztrálnia, hanem korábbi adatai megadásával egyszerűen és gyorsan beléphet.
A következő lépésben válassza ki a szállítási módot, majd ezt követően a fizetési módot. A rendszer ezután kiszámolja a szállítási módnak megfelelő szállítási költséget.
A vásárlási folyamat utolsó szakaszában megjelenik a rendelésének összesítése, melyben tételesen fel vannak sorolva a megvásárolni kívánt termékek szállítási költséggel együtt. Kérem, figyelmesen nézze át a megrendelt termékeket és a hozzájuk tartozó árakat, ugyanis a későbbiekben már nincs lehetőség megrendelésének módosításra, erre vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
Egészségpénztári számla igénylése esetén kérem a számla kiállítása előtt jelezze felénk, hogy melyik egészségpénztárral van kapcsolatban, annak érdekében, hogy a kiállított számlát az adott egészségpénztár előírásainak megfelelően tudjuk kiállítani. Rendelés során az egészségpénztár adatait megadhatja a számlázási cím megadásakor, vagy megjegyzésben, vagy e-mailben részünkre.
Árak feltüntetése
Webáruházunkban a feltüntetett árak forintban kifejezett bruttó fogyasztói árak, nem tartalmazzák a szállítási költséget, melynek összege a szállítási mód függvényében kerül meghatározásra.
Céges vásárlók esetében kérem figyelembe venni, hogy a kiállított számla alapján nincs lehetőség az ÁFA visszaigénylésére.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Az ilyen jellegű hibákat felismerésüket követően mielőbb kijavítjuk és erről azonnal tájékoztatjuk az érintett vásárlókat. Ebben az esetben a vásárlónak lehetősége van arra, hogy az új feltételek lapján megerősítse megrendelését, vagy elálljon a vásárlástól.
Rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása hétköznap 24 órán belül, hétvégén 48 órán belül megtörténik.
A megrendelés és az adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A vásárlóknak a megrendelés folyamán a „kosárba” helyezést követően a „Megrendelés” gomb megnyomásáig, tehát a teljes vásárlási folyamat során folyamatosan lehetősége van a megrendelés módosítására, valamint az adatbeviteli hibák kijavítására.
Visszaigazolás
A „Megrendelés” gomb megnyomását követően a rendszer azonnal visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, feltüntetve a vásárlással kapcsolatos valamennyi szükséges és lényeges információt. Ezt követően e-mailben, vagy telefonon értesítést kap a várható szállítási időpontról. Amennyiben kérdése merülne fel a rendelésével kapcsolatban, kérem írjon az értesítésben szereplő e-mail címre, vagy hívja a megadott telefonszámot.
Fizetési feltételek
Az áruházunkban megrendelt termékek vételárát kiegyenlítheti banki átutalással, bankkártyával, utánvétellel, illetve készpénzben előre egyeztetett időpontban személyesen Vácon és Budapesten a Nyugati Pályaudvar közelében is. Banki átutalás választása esetén a termék árának és esetleges szállítási költségének számlánkra történt jóváírása esetén tudunk személyes átvételt biztosítani vagy feladni a csomagot.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013 Utánvétes vásárlás esetén a szállítási költséget is tartalmazó vételárat a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének készpénzben. Személyes átvétel esetén a termék vételárán kívül semmiféle egyéb költség nem kerül felszámításra.
A számlát minden esetben a csomagban találja a termékekkel együtt.
Szállítás
Vácon a Pelenkaland Öko boltban (2600 Vác, Csányi László krt. 66.) és Budapesten a Nyugati Pályaudvaron történő személyes átvételre előre egyeztetett időpontban van lehetőség, ez esetben készpénzben is tud fizetni, így semmiféle járulékos költsége nem keletkezik a termék(ek) vételárán kívül.
A szállítás jelenleg a Magyar Posta Zrt, Pick Pack Pont-on keresztül, valamint a FOXPOST igénybevételével történik banki átutalásos fizetés esetében a teljes vételár számlánkon való jóváírását követően. 20 kg feletti csomag esetén a szállítási költség egyedileg kerül meghatározásra a vásárlóval való egyeztetést követően, amennyiben a rendelés összértéke meghaladja a 30eFt-os értékhatárt.
Az egyes szállítási módok költségei:
MOL Posta pont:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 1.720 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
MPL Postán maradó csomag:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 1600 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
MPL házhozszállítás:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 1.790 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
MPL csomagautomata:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 995 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
Pick Pack Pontra történő szállítás:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 1890 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
Foxpost csomagautomata:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 1080 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
Foxpost házhozszállítás:
Rendelési érték Szállítási költség
0-30.000 Ft 3190 Ft
30.001 Ft-tól INGYENES
A szállítástól elállás
Webáruházunkban csak olyan termék(ek) megrendelésére van lehetőség, melyek raktárkészleten vannak. Ennek ellenére, amennyiben a megrendelését valamely ok miatt nem tudjuk teljesíteni, kötelesek vagyunk a megrendelőt erről haladéktalanul tájékoztatni. Amennyiben a vásárló a termék árát korábban kiegyenlítette, úgy a webáruház a vásárló által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül köteles visszatéríteni.
A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a vásárlási feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú, azaz betöltötte a 18. életévét.
A termék visszaküldése
Amennyiben úgy dönt, hogy a vásárolt termékre nem tart igényt, úgy azt a megadott határidőt figyelembe véve a cég székhelyére szíveskedjék visszaküldeni. Kérem, vegye figyelembe, hogy a terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában tudjuk visszavenni.
Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződés a vásárlás folyamán kitöltött megrendelés elküldésével jön létre. A szerződés nyelve magyar. A megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a megkötött szerződést iktatjuk és a vásárló kérésére utólag hozzáférhetővé tesszük. A szerződés alapiratai közé tartoznak a vásárlás átvételekor kézbesített számla, a csomag átvételéről szóló igazolás, valamint a szerződési feltételeket ismertető Általános Szerződési Feltétek. A számla átvétele egyben az írásba foglalt szerződés átvételének is minősül.
Elállási jog / Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő a jelenlegi magyar jogszabályok alapján a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat, mely időpont az árú átvételének napjától számít. A vásárlónak elállási szándékát írásban kell jelezni a webáruház felé. Amennyiben a termék átvételekor valamilyen okból kifolyólag nem kapta meg az írásbeli megerősítést (számlát), akkor a tizennégy napos határidő ennek kézhezvételétől számít, de legfeljebb a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig. Amennyiben a számlát három hónapon belül kapja meg, akkor ettől az időponttól számítva a tizennégy nap abban az esetben is rendelkezésre áll az elállásra amennyiben a három hónap eléréséhez kevesebb, mint tizennégy nap van hátra.
Amennyiben a vásárló élni szeretne a terméktől való elállás jogával, ez esetben a vásárlót terheli a termék visszajuttatásának költsége. Ezen felül egyéb költség nem terheli a vásárlót, de a vállalkozás követelheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő anyagi kár megtérítését is. A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni, melynek feltétele a termék vállalkozáshoz történő visszajuttatása.
Amennyiben a termék kifejezetten a vásárló igényeinek megfelelően került legyártásra, vagy a termék a fogyasztó személyéhez kötött, akkor - a felek eltérő megállapodása hiányában – a vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát. A vásárló abban az esetben sem élhet elállási jogával, amennyiben a terméket a vásárlást követően használatba fogta, kimosta, vagy bármilyen átalakításnak vetette alá, amennyiben a termék megfelel a rajta feltüntetett minőségi követelményeknek..
A fogyasztó az alábbi esetekben sem gyakorolhatja az elállási jogát:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Az eladó hibás teljesítése esetén Ön a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet a szolgáltatóval szemben.
Hibás teljesítésnek az minősül amikor az eladó hibásan teljesít, és emiatt a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem minősül hibás teljesítésnek az az eset, amikor a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Milyen jogok illetik meg Önt a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ennek teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna,
- igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
- a hibát a kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja a vállalkozás költségére,
- elállhat a szerződéstől.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli. Kivételt képez, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
Amennyiben a vásárló igazolja, hogy a terméket a webáruházból vásárolta, akkor a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet az Ön választása szerint.
Milyen jogok illetik meg termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igény alapján a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az a forgalomba hozatalakor nem felel meg a hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját a vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A felsoroltak közül a gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az eladó jótállásra köteles, ha a vásárló fogyasztónak minősül.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő az értékesített termék vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A jogosult jótállási igénye alapján választhatja
- a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását,
- a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
- elállhat a szerződéstől
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül kell elvégezni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás csak abban az esetben mentesül jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a vásárló.
Az eladó nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért, valamint a hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből. illetve a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az eladó köteles a erméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Panaszkezelés, a vásárlásra vonatkozó jogérvényesítési lehetőségek
Vásárlóink a termékkel, vagy a nyújtott szolgáltatással kapcsolatos kifogásait a 0620-565-1902-es telefonszámon, vagy a csakyati78@gmail.com e-mail címen tehetik meg.
Amennyiben a panasz benyújtását követően a termék javítása vagy a cseréje válik szükségessé, azt mielőbb, de legkésőbb 15 napon belül el kell végezni. Ettől csak abban az esetben lehet eltérni, ha a cseretermék nincs raktáron és a vásárló írásban nyilatkozik arról, hogy a pénzvisszafizetés helyett megvárja amíg a cseretermék beszerezhető lesz.
Abban az esetben, ha a vásárló nem ért egyet a panasz kezelésével, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, úgy a webáruház erről jegyzőkönyvet vesz fel – melyben a vásárló panaszán felül feltünteti az ezzel kapcsolatos álláspontját is – melynek másolatát megküldi email-ben. Olyan garanciális probléma esetén, mikor a termék javítása válik szükségessé az értékesítő az átvett termékről elismervényt állít ki.
Amennyiben a vásárló és az értékesítő között fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik úgy a vásárló számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:
A vásárló panaszával fordulhat a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, mely a panasz elbírálását követően dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóságok székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét az alábbiakban közöljük:
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19. (2015.08.05-től)
Postacím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19.
Telefonszám: +36 76 795 710, Telefax: +36 76 481 416
E-mail: fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu
Baranya Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.
Postacím: 7602 Pécs 2. PF: 900.
Telefonszám: +36 72 510 494, +36 72 510 790,
Telefax: +36 72 510 791
E-mail: fogyasztovedelem@bamkh.hu
Békés Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.
Postacím: 5601 Békéscsaba, PF: 284.
Telefonszám: +36 66 546 150, +36 66 546 151,
Telefax: +36 66 546 140,
E-mail: fogyved_daf_bekescsaba@nfh.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf.: 589
Telefonszám: +36 46 506 071, Telefax: ----
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Csongrád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Postacím: 6701 Szeged, PF: 1096.
Telefonszám: +36 62 680 530
Telefax: +36 62 680 531
E-mail: fvf@fvf.csmkh.hu
Fejér Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 12-14.
Postacím: 8050 Székesfehérvár, Pf.: 936.
Telefonszám: +36 22 501 751, +36 22 501 626,
Telefax: +36 22 501 627
E-mail: fogyved_kdf_szekesfehervar@nfh.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István u. 1.
Postacím: 9002 Győr, Pf.: 311.
Telefonszám: +36 96 329 244, Telefax: +36 96 329 186
E-mail: fogyved_nydf_gyor@nfh.hu
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4024 Debrecen, Tímár utca 17-19.
Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.
Telefonszám: +36 52 533 924, Telefax: +36 52 327 753
E-mail: fogyved_eaf_debrecen@nfh.hu
Heves Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth Lajos u. 9.
Postacím: 3301 Eger, Pf.: 81.
Telefonszám: +36 36 515 598, +36 36 515 469,
Telefax: +36 36 323 587
E-mail: fogyved_emf_eger@nfh.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 5000 Szolnok, Indóház út 8.
Postacím: 5000 Szolnok, Indóház út 8.
Telefonszám: +36 56 513 336, Telefax: +36 56 510 204
E-mail: fogyved_eaf_szolnok@nfh.hu
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.
Postacím: 2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.
Telefonszám: +36 34 309 303, Telefax: +36 34 309 302
E-mail: fogyved_kdf_tatabanya@nfh.hu
Nógrád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Mérleg út 2.
Postacím: 3100 Salgótarján, PF: 308.
Telefonszám: +36 32 511 116
Telefax: +36 32 511 118
E-mail: fogyved_emf_salgotarjan@nfh.hu
Pest Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1 329-7017, +36 1 236-3900, Telefax: +36 1 236-3956
E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu
Somogy Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.
Postacím: 7401 Kaposvár, Pf.: 76.
Telefonszám: +36 82 510 868, Telefax: +36 82 510 661
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Postacím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Telefonszám: +36 42 500 694, Telefax: +36 42 504 398
E-mail: fogyved_eaf_nyiregyhaza@nfh.hu, ff@szszbmkh.hu
Tolna Megye Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3. (2015.07.31-től)
Postacím: 7100 Szekszárd Kiskorzó tér 3. (2015.07.31-től)
Telefonszám: +36 74 510 414, Telefax: +36 74 510 413
E-mail: fogyved_ddf_szekszard@nfh.hu
Vas Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9700 Szombathely, Petőfi S. u. 8.
Postacím: 9701 Szombathely PF. 29.
Telefonszám: +36 94 505-220, +36 94 505 219,
Telefax: +36 94 506 984
E-mail: fogyved_nydf_szombathely@nfh.hu
Veszprém Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Budapest út 3-5.
Postacím: 8210 Veszprém, PF: 2184
Telefonszám: +36 88 550 510, Telefax: ------
E-mail: fogyved_kdf_veszprem@nfh.hu
Zala Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Göcseji út 24.
Postacím: 8900 Zalaegerszeg, Göcseji út 24.
Telefonszám: +36 92 510 530, Telefax: +36 92 510 641
E-mail: fogyved_nydf_zalaegerszeg@nfh.hu
A vásárló panaszával fordulhat a bírósághoz is a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952 évi III. törvény rendelkezései szerint.
Első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. A kérelem benyújtható a vásárló lakhelye, a jogsértés elkövetésének helye, valamint a webáruház székhelye, illetve telephelye alapján meghatározott illetékességgel rendelkező hatóság felé.
A vásárló panaszával fordulhat a lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testülethez is. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a vásárló az értékesítővel közvetlenül is megkísérelje a vitás ügy intézését. Ennek érdekében a kérelemhez csatolni kell azt a dokumentumot – vagy annak másolatát – amelyre a vásárló a kérelem benyújtásakor hivatkozik, így különösen az értékesítő nyilatkozatát a panasz elutasításáról, illetve egyéb írásos bizonyítékot. Az eljárásra a vásárló kérelme alapján az általa megjelölt békéltető testület illetékes. A testület hatáskörébe tartozik a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése, feladata egyezség létrehozása a vásárló és az értékesítő között. Amennyiben nem lehet egyezséget létrehozni a vásárló és az értékesítő között, úgy döntést hoz, melynek során a fogyasztói jogok hatékony, gyors, egyszerű és költségkímélő érvényesítését tartja szem előtt. Ezen felül a testület a felek kérésére tanácsot ad a vásárlót megillető jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatosan. Bővebb információ a http://bekeltetes.hu oldalon érhető el.
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét az alábbiakban közöljük:
1. Bács-Kiskun megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: 06-76-501-500
Fax: 06-76-501-538
Levelezési cím: Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
6001 Kecskemét, Pf. 228.
E-mail: bekeltetes@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
2. Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
3. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: 06-46-501-091, 501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
4. Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
5. Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
6. Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Jakab Mariann ügyfélkapcsolati koordinátor, békéltető testületi ügyintéző
Telefon: 06-22/510-310; 22-510-323
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu; mariann.jakab@fmkik.hu
7. Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekelteto@gymskik.hu
8. Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
9. Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefon: 06-36-429-612/122
Fax: 06-36-323-615
E-mail: eniko.kovacs@hkik.hu
10. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellet működő Békéltető Testület |
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba.
Telefon: 20/373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
11. Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület |
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
Email: kemkik@kemkik.hu
http://kem-bekeltetes.webnode.hu
12. Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A
Telefon: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Web: www.nkik.hu
13. Baranya Megyei Békéltető Testület
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
telefon: +36-72/507-154, fax: +36-72/507-152, 20/283-3422
e-mail: bekelteto@pbkik.hu,
kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
web: www.pbkik.hu, www.pecsikamara.hu
14. Pest Megyei Békéltető Testület Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefon: 06-1-269-0703 Fax: 06-1-269-0703 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu 15. Somogy Megyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Telefon: 06-82-501-00006-82-501-000 Fax: 06-82-501-046 E-mail: skik@skik.hu
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750 E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu 17. Tolna Megyei Békéltető Testület Elnök: Mátyás Tibor Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefon: 06-74-411-661 Mobil: 0630-6370-047 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu 18. Vas megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület Elérhetőség: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefon: 06-94-312-356 Fax: 06-94-316-936 Pergel Bea Békéltető Testületi munkatárs E-mail: pergel.bea@vmkik.hu 19. Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 Telefon: 06-88-429-008, 08-88-814-111 Minden héten kedden 8-13 óra között közvetlenül hívható: 88/814-121 Fax: 06-88-412-150 E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu 20. Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefon: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu |
A korábban felsoroltakon felül a vásárlóknak az online vásárláshoz kapcsolódóan lehetőségük van vitás ügyeiket az Európai Bizottság által létrehozott honlapon keresztül – regisztrálást követően – rendezni, így elkerülve a bírósági eljárást.
Az oldal az alábbi linken keresztül érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Tulajdonjogi kikötés
A megrendelt áru a vételár kifizetéséig a webáruház tulajdonában marad, az csak a kifizetést követően kerül a vásárló tulajdonába.
Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés elküldését követően azonnal értesítést küldünk a vásárló által megadott e-mail címre, mely egyben jelzi, hogy a rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és ezt követően megkezdődik az adatok feldolgozása. Amennyiben az értesítés 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Amennyiben ennek ellenére a vásárló fenntartja vásárlási szándékát, kérem jelezze ezt a megadott e-mail címen, vagy telefonszámon, az esetleges hiba kijavítása érdekében. A vásárló a rendelés megkezdéséig elektronikus úton, a megadott e-mail címen jelezheti az üzemeltető felé rendelése visszavonását. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló telefonon, vagy e-mailen keresztül értesítést kap ennek tényéről, és a szállítás várható időpontjáról. Ezt követően csak személyesen, vagy e-mailen keresztül van lehetőség a megrendelés visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában postai úton vagy e-mailben kerülhet sor.
Termékgarancia
Cégünk az eladott termékekre a gyártók által vállalt garanciát vállalja, mely gyártónként és termékenként különböző és minden esetben a termékeken, vagy a hozzá kapcsolódó garanciális okmányon feltüntetésre kerül. Amennyiben a termék bizonyítottan az átvételt megelőzően sérült meg, azt díjmentesen kicseréljük, vagy ha az adott termék nincs raktáron, akkor a vásárló kérheti a vételár kifizetését. Az áru kicserélésére akkor van lehetőség, ha a termékhez mellékelt okmányok (pl. számla) visszaküldésre kerültek.
Az eladó további szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban (2013. évi V. törvény) és a 117/1991. (IX.10.)sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.